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Présentation
Standard Audio Level-Or est un compresseur type JFET / processeur de distorsion au format série 500 standard. Sa conception est inspirée du limiteur Shure Level-Loc PA, connu pour son son ultra compressé et " Trashy ". Le Level-Or offre ces mêmes caractériistiques que le Shure et permet d'aller beaucoup plus loin.

En mode "Level", le Level-Or agiy de manière très similaire au Level-Loc. Un temps de release additionnel, plus rapide, est ajouté offrant plus de flexibilité et une plus vaste gamme de sons compressés.

En mode "Crunch", le Level-Or se place dans une catégorie à part. En balayant le niveau d'entrée plus large que la gamme, une large palette sonore peut être atteinte allant de subtilement accentué harmoniquement, au Crunch agessif , en passant par des distorsion type buzz-saw, pour complètement détruire du matériel sonore original.

Parmis ces 2 modes disponibles, un grand éventail de sons peuvent être produits à partir de cet appareil. Les boucles de batterie ennuyeises peuvent devenir uniques et les micros Room de la batterie peuvent être écrasés ou déformé autant que besoin, ajoutant de la dimensiuon et du caractère à l'ensemble du son. Basse, guitare, et les sons de clavier peuvent être manipulés, devenant des sons complètement nouveaux et différents que le matériau de la source d'origine.

Remarque: En raison de la nature et de la conception de cet appareil, il sonne de manière très agressive; avec des effets de pompage notables, de la distorsion et du bruit.
Nous considérons cela une bonne chose !

Spécifications
Entrée sumétrisée par transformateur
Symétrisé électroniquement, étage de sortie niveau ligne capable de conduire des charges aussi nasses que 600 Ohms
2 modes de fonctionnement:
Level - Le son de l'unité est dominé par le limiteur JFET
Crunch - Le son de l'unité est dominé par de la distorsion harmonique des étages d'amplification discrets Classe A à base de transistor
Temps de Release double additionnel par rapport à la réalisation originale
Contrôle de niveau de sortie pour permettre d'éviter de saturer l'élement suivant de la chaine, lorsque le gain d'entrée du Level-Or  est chargé (entrée DAW , enregistreur à bande, amplificateur ligne de console ... etc).
Entrée niveau ligne ¼" sur panneau avant
Revues
"Have i mentioned how much i love my level-or lately? I love it for drums and vocal destruction - it's awesome!!"
Billy Bush

"..... It sounds great on bass, drums , piano, vocals. It basically does everything that a Level Loc would do but with so much more control and finesse, not to mention so much quieter. The quality of the audio is great. It's simple to use and it always amuses drummers....."
-Joe Chiccarelli

"…just wanted to drop a line about the Level-Or. I have mostly been using it on playback at the moment, but it really has a killer tone minus all of the noise of a Level Loc and WAY more versatile."
-Matt Bayles

"The Level-Or is quickly becoming my parallel drum compressor of choice. In "Level" mode, it holds the drums very steady. It gets them to sit well, like hiring a studio drummer when really it's just the band down the street. In "Crunch" mode, it almost sounds like when drums were slammed to tape. Nice and saturated, a little softer, less
digital, It also does other cool stuff. Just the other day I used it to simulate a Walkie Talkie effect for vocals. By using the 'crunch' mode, the signal will cut out briefly when driven very hard, adding a sense of "urgency" to your source. One last thing, it seems as if the Level-Or adds low end to what was put in, so even on light settings, things end up sounding bigger. I'm still finding new uses for this every day."

-Jason Livermore

"hey guys, just wanted to let you know that i came across some "level- Or-ed" drums tracks and loved them! i'm engineering a record for joe chicarelli and he's already got a unit and tracked a mono drum room  thru the level-or to add grit to the drum sound. $%*ing mission uaccomplished! i used the Level-Or as a parallel distortion track for a
wulritzer and it added a nice grimey sparkle as well. you guys have any other 500 series designs in the works? i've got one more space in my lunchbox!"

-Travis Huff

Voir également
Témoignages
Tape Op Magazine (Juillet 2010)
My only real complaint about the Level-Or is that there is no bypass switch. Everything else about the Level-Or is peaches, especially if you're into gear with character. This box has character up the hoo-haa and will no doubt find its way onto most, if not all of the records I work on from now on, since at least one of these fellers ain't getting shipped back to Standard HQ. If you're looking for a utilitarian, transparent compressor for your 500-series rack, look elsewhere, but if you're looking for a piece of gear to help you make bold sonic statements, definitely check out the Level-Or. Accéder à la revue en ligne
Sound On Sound (Novembre 2013)
If I didn't know the background and someone told me this thing had been designed specifically for drum processing, I'd believe them. If they told me it had been designed for PA applications I'd have sent them back to the asylum! Is it worth the asking price? That's a hard one to answer. If you do drum production on a more than occasional basis, then yes, I believe it is, particularly if you're working commercially or in genres where distortion is pretty much demanded. For the more financially challenged, Sound Toys do a fine take on this effect in plug-in format (the Devil Loc), but the Level Or is the only game in town if you want hardware, other than an ageing original Level Loc, of course, which would be a poor relation to this. Accéder à la revue en ligne
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